Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Tak Rugi Memuji Isteri

  • Sunday, November 15, 2009
  • Shah
  • Ramai suami yang berat mulut untuk memuji isteri sedangkan kata-kata inilah yang ditunggu oleh isteri. Pujian yang ikhlas dari suami tersayang mempunyai impak yang sangat besar namun tak ramai yang sedar...bila tak tau maka benda nie jadi macam asing dan jarang dipraktikkan..Antara kebaikan memuji isteri ialah :

    1. Isteri akan berasa lebih istimewa dan berbeza dari wanita lain. Isteri mudah terasa jika suaminya rapat dengan wanita lain walaupun ibunya..jadi puji laa sikit isteri kalau ada yang patut dipuji tu..

    2. Keyakinan diri akan bertambah sekaligus akan menjadi sumber inspirasi dalam menguruskan hal rumahtangga. Bayangkan kalau suami puji masakan isteri yang sedap, tiap-tiap hari si isteri akan masak sbb dia tau suami akan menghargai masakannya. Tapi jangan masak yang sama tiap hari dah laa..tthehehe

    3. Isteri makin yakin dan sayang dengan suami. Yer laa..orang pompuan nie mmg suka pujian...sejak zaman bercinta sampai laa zaman berumahtangga...kalau time bercinta tiap hari puji...cantik laa..rajin masak walaupun masak tauge ngan kicap jer...takkan lepas kawin nak berkira sangat...puji bukan kena duit pun..

    4. Isteri mudah ditegur dan konflik rumah tangga akan berkurangan..yang ni sbb timbulnya rasa hormat kepada suami...dan isteri rasa kalau salah silap sikit-sikit tu kira wat donno jer laa...

    0 comments:

    Post a Comment

    ;