Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Aku Kusut...

  • Saturday, November 7, 2009
  • Shah
  • Entah mengapa sejak kebelakangan nie aku bagai dalam berdebat dengan diri aku sendiri...aku terrramat rindukan bidang yang dulu....bidang yang dah sebati dengan darah daging kalau boleh diungkapkan begitu...argghhh....naper laa aku boleh jadi macam skarang nie??

    Aku bukannya kufur nikmat..semua yang aku ada sekarang nie mmg mencukupi..alhamdulillah..tapi bila berbicara tentang kepuasan kerja..aku terus jadi lemah...bila memikirkan tentang masa depan karier aku...aku makin lemah..aku rasa aku dalam akan kerugian untuk jangka masa panjang..mmg buat masa nie aku masih belum terasa tempiasnya tapi bila lebih 10 tahun...masa tu baru aku akan rasa kesannya...

    Dan semenjak aku masuk kerja sekarang nie...aku rasa daya pemikiran aku semakin jumud, semakin terkongkong dan tiada peningkatan...cemburu aku lihat kejayaan kawan-kawan lama aku yang masih berjuang dalam aliran engineering...ada yang jadi project manager, ada yang ke riyadh, ada yang dalam persediaan ke dubai...iskk...aku makin tak senang...bukan aku dengki tapi aku cemburu sbb sebelum nie aku mmg dalam haluan yang sama dengan mereka..cuma mungkin kerana dek pengalaman pahit aku mengubah haluan...dan haluan yang aku pilih kini tidak serancak yang aku harapkan...seems like i am not appreciate until i lost it...

    Ya Allah...tolong laa aku keluar dari belenggu ini...aku mmg betul-betul kusut sekarang nie...

    1 comments:

    zieman50 said...

    Salam, sesungguhnya hidup ini tak seperti apa yang diinginkan. Kena percaya hidup ini mati ini, rezeki ini jodoh ini adalah ketentuan tuhan. Apapun ada hikmah disebalik kejadian.

    Post a Comment

    ;